Saturday, March 1, 2008

STRESS

Scene 1 :

Klinik Kita - Pandan Jaya


Doc : Ada apa2 masalah cik intan?
Me : Hmmmm dah 3-5 hari saya x leh tdo...bila nak tdo..mata x mo tdo huhuhuh
Doc : ( Check tekanan darah) ...hmmm tekanan darah rendah ni...U still pergi office ke dgn
keadaan u yg mcm ni? ( tgk sambil kerut2 kening).
Me : Hmmm mata saya x mengantuk tp badan je yg rasa letih...
Doc : U need rest..Bila x tdo..ni la jadinya..kita tdo pon nak charge balik energy badan kita..U
pulak x tdo..lagi la x de energy..U ada simptom2 STRESS ni...get enough rest ok..I bg 3 biji
ubat TDO..balik ni makan sebiji je..jgn makan tiga2 pulak...stabil kan balik waktu tdo u ok..
Me : STRESS????..hmmmm okie

Scene 2 :

Klinik Idzham - Pandan Indah


Doc : Yes miss intan..anything?
Me : Sakit perut la doc...rasa mcm memulas2..Kepala pon pusing2 rasa mcm nak pitam
Doc : Ada cirit birit?
Me : ( Geleng)
Doc : Awk boleh baring sekejap..Nurseee
Me : (Terkedek2 ke katil..bila dah baring br sedar sandle x bukak lagi)
Doc : ( Tekan2 perut) U r married?
Me : Not yet.
Doc : (Tekan2..picit2...ketuk2...Angguk2)..Ok..boleh bgn
Doc : Awk ada rasa cepat berdebar x sejak akhir2 ni?
Me : (Angguk...)
Doc : Awk ada simptom2 STRESS ni...Take enough rest ok..Kalo ade problem, diskas with
someone..jgn simpan dlm hati ok..
Me : STRESS AGAIN???? Ok..Tq doc..

Kesimpulan yg aku dpt setelah melenjan kad PMCARE selama 2 hari berturut2...AKU STRESSSSSS...hmmm pasal apa ek? Sendiri mau ingat la..huhuhuhuhhu x aku nafikan 1-2 minggu ni aku agak stress dgn life aku ni..
dgn dia..dgn kija..hmmm tapi aku rasa yg aku x leh nak handle ialah dgn die..hmmm apa kesudahan kita?







0 comments:

 
template by suckmylolly.com